• سه شنبه ۲۹ آبان ماه، ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 978-64105-5
  • خبرنگار : 3
  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجویان ایران - منطقه یزد

ضریب اشغال اماکن اقامتی یزد به 100 درصد رسيد

عضو هیئت مدیره جامعه هتداران یزد با اشاره به 100 درصد شدن ضريب اشغال مراكز اقامتي اين شهر به دنبال برگزاري دو رويداد گردشگري، اظهار كرد: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای گردشگری در رونق اقتصادی منطقه، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ایجاد درآمد پایدار، اشتغالزایی، کاهش مهاجرت، افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی و در نهایت ثبت جهانی منطقه تاثيرگذار است.

به گزارش ایسنا- منطقه یزد، «علی‌اصغر نبیل» با اشاره به افزایش ضریب اشغال اماکن اقامتی به دنبال برگزاری جشنواره انار در استان، اظهار کرد: به دنبال برگزاري رویدادهاي جشنواره انار و نمايشگاه ملي صنايع دستي در هفته‌ي اخير، ضریب اشغال هتل‌هاي يزد به 100 درصد رسید و با احتساب اين موضوع می‌توان اين رويدادها را به عنوان عاملی جهت افزایش جذب گردشگر به منطقه و افزایش میزان ماندگاری آن‌ها در يزد مطرح كرد.

وی برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای گردشگری را موثر در رونق اقتصادی منطقه، جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، ایجاد درآمد پایدار، اشتغالزایی، کاهش مهاجرت، افزایش ورود گردشگران داخلی و خارجی و در نهایت ثبت جهانی منطقه عنوان کرد.

این مسئول با بیان هدف توسعه‌مند جشنواره انار در سنوات گذشته بر پایه طرح «یک شهر، یک محصول» و معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان، تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش جشنواره ناردونه در روستای مبارکه تفت و جشنواره انار در باغ صدری تفت با همکاری فعالان صنعت گردشگری در بخش خصوصی برگزار شد و مورد استقبال علاقه‌مندان و گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفت و شاید بتوان این جشنوراه را پربازدیدترین رویداد پس از مراسم نخل‌برداری روز عاشورا در شهرستان تفت دانست.

وی از مهترین اهداف برگزاری رویدادهای گردشگری نظیر جشنواره انار به تنوع بخشی به برنامه‌های تورهای گردشگری، افزایش روزهای پرگردشگر هر منطقه اشاره کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها به بهانه‌های مختلف یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند بهترین تبلیغ برای گردشگری باشد.

نبیل در مورد تاثیرات دیگر جشنواره‌ها، افزود: جذب گردشگر به یک منطقه در ایام غیر اوج سفر، جلب توجه رسانه‌ها به یک منطقه و اعتباردهی و مطرح نمودن آن، ایجاد تحرک اقتصادی، اجتماعی و روحیه بخشی به جامعه محلی، افزایش حضور گردشگران و تشویق آن‌ها به تکرار بازدید از یک محل، تجدید حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یا حتی سیاسی یک مقصد گردشگری که از دوران اوج خود فاصله گرفته است از این موارد محسوب می‌شود.

وی افزود: معرفی اماکن کمتر شناخته شده، افزایش ضریب اشتغال واحدهای اقامتی، رونق سایر تاسیسات گردشگری حوزه شهرستان‌ها مانند رستوران های سنتی و اقامتگاه‌های بوم گردی، معرفی محصولات روستایی، صنایع دستی خاص منطقه از تاثیرات مهم برگزاری جشنواره‌ها در یک منطقه است.

گفتنی است تعدادی از جشنواره‌های استان یزد جزء تقویم ملی محسوب و هر سال تکرار می‌شود که جشنواره انار نیز از جمله آن‌هاست.

امسال بیش از 100 نفر گردشگر خارجی از کشور اسپانیا از این رویداد گردشگری بازدید کردند که علاوه بر شرکت در جشنواره انار از بخشی از اماکن تاریخی تفت نیز بازدید داشتند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: