• چهارشنبه ۹ آبان ماه، ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 978-23101-5
  • خبرنگار : 3
  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجویان ایران - منطقه یزد

مدير عامل آب منطقه‌اي يزد:
اجراي طرح داناب براي فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب ضروريست

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: اجرای طرح داناب برنامه‌ای ضروری در راستای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب است و تاثیرات آن در فرآیند طولانی مدت، مشخص خواهد شد .

به گزارش ايسنا – منطقه يزد، « محمدمهدی جوادیان زاده» در نشست هماهنگی اجرای طرح‌های داناب كه امروز با حضور نماینده مشاور در طرح داناب و مسئولان مناطق و شهرستان‌ها برگزار شد، اظهار كرد: اجرای طرح داناب و برگزاری نشست با بهره برداران و ذینفعان حوزه آب، از برنامه های ضروری در راستای فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب است.

وي افزود: داناب،  طرحي غیرفیزیکی و ناملموس به شمار می‌آید و قابلیت اندازه گیری و ارائه آمار و ارقام در نتایج آن وجود ندارد اما تاثیرات آن در فرآیند طولانی مدت مشخص خواهد شد .

جواديان‌زاده با بیان این که آگاهی‌های جدید در دانش‌آموزان نباید متضاد با آگاهی‌های گذشته و مدیریت مصرف آب شود، گفت: در بسیاری از موارد به دلیل اینکه مطرح می‌شود بیشترین بخش مصرف آب در حوزه کشاورزی است، صرفه‌جویی در مصرف آب شرب نادیده گرفته می‌شود در حالی که دانش آموزان باید بدانند که بهترین کیفیت آب در بخش شرب و صنعت است و تمام بخش های مصرف آب به صرفه جویی نیاز دارد .

وی با تاکید بر ضرورت تعیین رابط ادارات شهرستان در طرح داناب، خواستار تفکیک ارزیابی برای هر شهرستان به صورت جداگانه و مشارکت بیشتر روسای مناطق در اجرای برنامه‌ها شد .

تدوین دستورالعمل و وحدت رویه در معرفی ناجیان و بازدید روسای مناطق از مدارس و گفتگو با ناجیان، از تاکیدات دیگر مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد در این نشست بود .

«محمدرضا دهقانی» معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و نماینده مشاور در طرح داناب نیز با ارائه گزارشی از این طرح عنوان کرد: طرح داناب از آذرماه سال گذشته آغاز شد و تا شهریور سالجاری ادامه یافت که توانست 49100 دانش آموز را در 327 دبیرستان و در 14 منطقه تحت پوشش قرار دهد .

وي ادامه داد: اطلاع رسانی و تشریح برنامه‌های تعیین شده داناب برای دانش‌آموزان از طریق چهار کتاب، لوح فشرده، پوستر، اینفوگرافیک و ساخت کلیپ به مدارس و دانش آموزان پایه هفتم، هشتم و نهم بود و در هر پایه‌ای یک ناجی آب مشخص شد .

دهقاني افزود: سخنرانی مراسم صبحگاهی، سخنرانی جلسات اولیا و مربیان، برگزاری جشن آب، اردوهای دانش‌آموزی و برگزاری مسابقات فرهنگی- هنری در رشته‌های عکاسی، مقاله، روزنامه دیواری و ایده فیلم، از برنامه های ترویجی امسال بود که در سال آینده با قوت بیشتری ادامه خواهد یافت .

معاون فرهنگي جهاددانشگاهي استان عدم توجه به طراحی محتوای خاص برای مناطق روستایی و کشاورزی را از مهمترین آسیب های طرح داناب برشمرد و تصریح کرد: شروع دیرهنگام اجرای طرح در مدارس، نامشخص بودن انتظارات و خواسته ها از ناجیان آب، عدم فعالیت مطلوب برخی مدارس در اجرای طرح ، اطلاعات ناکافی معلمان و رابطان در مورد موضوعات،کیفیت نامناسب پرسشنامه پیش آزمون و پس آزمون وعدم آشنایی کافی دانش آموزان با ابزار و روش های کاهش مصرف آب از دیگر نقاط ضعف اجرای این طرح بود که درصدد رفع آن هستیم .

«سیدعلیرضا کربلایی اکرمی» مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد نیز اظهار کرد: هدف اجرای طرح داناب افزایش سواد دانش آموزان در حوزه آب است و  ارزیابی موفقیت طرح داناب نباید تنها به نتیجه گیری از مسابقات محدود شود .

وي اضافه کرد: ارائه الگوی عملی به دانش آموزان در خصوص مفاهیمی نظیر شیوه های نوین آبیاری می تواند به یادگیری بیشتر و عدم فراموشی مطالب منجر شود .

كربلايي اكرمي تربیت معلمانی برای آموزش در زمینه آب و مدیریت مصرف، همچنین معرفی دانش آموزان ایده پرداز به صدا و سیمای استانی و ملی را از دیگر برنامه های موثر در فرهنگسازی و اجرای موفق طرح داناب در مدارس دانست .


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: