• شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 972-70101-5
  • خبرنگار : 3
  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجویان ایران - منطقه یزد

برگزاري جشن روز جهانی فولکس واگن به ميزباني موزه خودروهاي كلاسيك يزد؛
مردم ارزش خودرهاي نوستالژيك را درك كنند

مسئول کمیته کلاسیک هیات اتومبیل‌رانی استان یزد با اشاره به ابعاد هنری، نوستالژیک، اقتصادی و گردشگری خودروهای کلاسیک، گفت: مردم باید این ارزش‌ها را ببینند و درک کنند تا از اموال باارزشی مانند خودروهای کلاسیک بیشتر از گذشته نگهداری کنند .

«علی اصغر مربی» در حاشيه‌ي جشنی كه همزمان با روز جهانی «فولکس واگن» در اولین موزه خودروهای کلاسیک و دست‌ساز کشور در استان یزد برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسنا – منطقه يزد، در همين رابطه اظهار کرد: ۲۱ اردیبهشت مصادف با معرفي مدل قورباغه‌ای شركت فولکس واگن به نام «ویتن» در دنیاست كه به لحاظ اهميت اين روز اين  روز را روز جهاني «فولكس واگن» نامگذاري كرده‌اند و لذا همزمان با این روز در استان یزد نیز صاحبان این خودروی باارزش و نوستالژیک در مراسمي كه در محل موزه خودروهای کلاسیک يزد برای اولین بار برگزار شد، گردهم آمدند.

وی در رابطه با اهمیت برگزاری این مراسم نمادین، بیان کرد: فولکس واگن در سال‌هاي دور خودروی محبوبی در دنیا به ویژه ایران بود و چنين برنامه‌هايي، علاوه بر تاثیر آن بر زنده کردن خاطرات مردم، می‌تواند در جذب گردشگر به اين شهر جهاني موثر باشد .

این مسئول ادامه داد: این خودرو علاوه بر جنبه نوستالژیک و جذب گردشگر، جنبه اقتصادی نیز دارد و علاقمندان با خرید و فروش این خودرو و نوسانات قیمت آن از جنبه‌ي اقتصادی این موضوع مي‌توانند بهره‌مند شوند چرا که فولکس واگن، خودرویی با ارزش مادی مناسبي است .

وی با اشاره به این که در استان یزد ۱۲ خودروی فولکس واگن موجود است، گفت: این تعداد خودرو از ميان ۳۰ خودروی موجود در داخل استان، همچنان  توانایی حرکت دارند و بقیه به گونه غیرفعال هستند. البته این آمار نيز دقیق نیست چرا که برخی در خانه‌هایشان از خودروهای قدیمی خود نگهداری می‌کنند که قابلیت حرکت نیز ندارند .

مربی افزود: اگر همایش‌ها و حرکت‌های نمادینی چون اين مراسم افزايش يابد قطعاً افراد به تعمیر و قابل حرکت کردن خودروهای قدیمی و کلاسیک خود روی خواهند آورد و از آن ها در ابعاد مختلف استفاده می‌کنند .

وی در مورد نحوه برگزاری این چنین روزهای جهانی نيز يادآور شد: هر چند کیفیت مراسم برحسب توانایی همکاران قابل ستایش است، اما یزد نسبت به سایر کلان‌شهرهایی چون تهران، اصفهان و شیراز، ضعیف عمل کرده است چرا که علاوه بر خارج شدن این خودروها از یزد طی ۲۰ سال گذشته تاکنون، هنوز افراد به ارزش واقعی این خودروها پی نبرده‌اند .

این مسئول با اشاره به ابعاد هنری، نوستالژیک، اقتصادی و گردشگری خودروهای کلاسیک، افزود: مردم باید این ارزش‌ها را ببینند و درک کنند تا از اموال باارزشی مانند خودروهای کلاسیک خود بیشتر از گذشته نگهداری کنند .

«محمدعلی اردانی» مدیر موزه خودروهای کلاسیک و دست‌ساز استان یزد نیز در همین رابطه به خبرنگار ایسنا – منطقه يزد، گفت: یکی از بهانه‌های برگزاری جشن روز جهانی فولکس واگن دور هم آمدن و شاد شدن مردم است .

وی ادامه داد: دارندگان خودروهای فولکس واگن در این برنامه میزبان رقبای خود يعني سيتروهن و دیگر خودروها بودند و در این دورهمی تمام این خودروها در معرض دید عموم قرار گرفت.

این مسئول در مورد تاثیر برگزاری برنامه‌های نمادینی اينچنيني نيز بیان کرد: موزه‌ها یکی از شاخص‌های جذب گردشگر در هر استانی هستند و برنامه‌های جنبی موزه‌ها می‌تواند گردشگران و بازدیدکنندگان را جذب و تشویق کند و به عبارتي چنين برنامه‌هايي به صورت غیرمستقیم باعث تبلیغ موزه‌ها مي‌شود.

وی ادامه داد: خودروهای کلاسیک برای مردم بیانگر روزها و ایام گذشته هستند و جذابیت خاصی برایشان دارند .

این مسئول در مورد استقبال از این موزه و برنامه‌های جنبي آن، عنوان کرد: خوشبختانه استقبال از اولین موزه خودروهای کلاسیک کشور و استان با استقبال خوبی روبرو شده به طوری که ۲۸ اردیبهشت سال جاری نیز بنا بر وعده مسئولان مربوطه، این موزه عنوان موزه برتر کشور در سال جاری را از آن خود خواهد کرد.

ارداني در پایان خاطرنشان کرد: این موزه با ۳۰ دستگاه خودروی کلاسیک، دست‌ساز و موتورسیکلت‌های کلاسیک، قابلیت اضافه کردن و افزایش خودروهای خود را دارد .


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: