• دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه، ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
  • دسته بندی : سیاسی
  • کد خبر : 972-22102-5
  • خبرنگار : 3
  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجویان ایران - منطقه یزد

معاون قضایی دادگستري يزد:
حُسن خُلق و برخورد مناسب با مراجعان، مهمترین رکن تکریم ارباب رجوع است

معاون قضایی ريیس کل دادگستری استان یزد گفت: یکی از مهمترین عوامل و ارکان تکریم ارباب رجوع، حُسن خُلق و برخورد مناسب و ارائه راهنمایی کامل از روند و گردش کار در ساختار اداری به مراجعان است.

به گزارش ايسنا – منطقه يزد، «غلامعلی دهشیری» در جلسه شورای قضایی استان یزد، ارتباطات و اطلاع رسانی مناسب، فضا‌سازی شایسته و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی را سه بعُد مهم تکریم ارباب رجوع ذکر کرد و افزود: تقویت پرتال و سایت دادگستری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پاسخگویی و ارتباط برخط با مخاطبان، استقرار و استفاده از صندوق های شکایات و پیشنهادات به جهت تسهیل ارتباط مخاطبان با دستگاه از جمله مواردی است که در تکریم ارباب رجوع نقش به سزایی دارد.

وی تقویت میز خدمت در دادگستری و ایجاد میز خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را خواستار شد و بیان كرد: میز خدمت با حضور یک نیروی آموزش دیده و کارآزموده در دادگستری و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی می تواند ارباب رجوع  دستگاه قضایی را در بدو امر، در یک فرایند صحیح اخذ خدمات قرار می دهد.

این مقام قضایی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع و تکریم کارکنان در امتداد هم و مکمل یکدیگرند و ارتقاء و تعالی تکریم ارباب رجوع در دستگاه با حفظ شأن و منزلت کارکنان ارتباط مستقیم دارد.

وی فضا‌سازی محیطی در حوزه اخلاق و فرهنگ اسلامی و طراحی و ترمیم ساختمان های فعلی متناسب با ارائه خدمات به مردم را از دیگر موضوعات قابل پیگیری در بحث تکریم ارباب رجوع دانست و گفت: زیبا سازی و استفاده از گل و گلدان در بخش های مختلف دادگستری به ویژه در محاکم خانواده می تواند در ایجاد جو رفاقت و مهربانی با هدف تحقق صلح و سازش تأثیر به سزایی داشته باشد.

معاون قضایی دادگستری ابراز كرد: معرفی، چهره‌سازی و تشویق و  قدردانی از قضات و مدیران الگو در مسئله تکریم ارباب رجوع و نظارت بر رعایت دقیق نظم و انضباط اداری و آموزش ارتقاء مهارات‌های ارتباطی نیز در دیگر مواردی است که در بحث تکریم ارباب رجوع می تواند اثر گذار واقع شود.

دهشیری، نظارت مستمر در موضوع رعایت حقوق مراجعان و تکریم ارباب رجوع دستگاه قضایی را خواستار شد و اظهار كرد: ارباب رجوع دستگاه قضایی، علاوه بر دادگستری و 6 دستگاه تابعه آن شامل، کلانتری ها، کانون های وکلاء و کارشناسان نیز می شود که در هر یکی از این دستگاه ها نیز اگر قصوری باشد به کل مجموعه و زیر سئوال رفتن خدمات خالصانه در سایر بخش ها منجر می‌شود.  


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: