• دوشنبه ۱۸ دی ماه، ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
  • دسته بندی : علمی و آموزشی
  • کد خبر : 9610-18103-5
  • خبرنگار : 15
  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجویان ایران - منطقه یزد

برگزاری همایش آموزش علیه آموزش در یزد

همایش مدیران و معاونین، نماینده معلمان و آموزگاران مدارس ابتدایی نواحی یک و دو یزد با عنوان «آموزش علیه آموزش» در مجتمع فرهنگی و هنری دانش آموز یزد برگزار شد .

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«عبدالعظیم کریمی» از اساتید دانشگاه و صاحب نظر در مسائل تعلیم و تربیت در همایش مدیران و معاونین، نماینده معلمان و آموزگاران مدارس ابتدایی نواحی یک و دو یزد،‌ اظهار کرد: موقعیت‌های یادگیری هرچه قدر طبیعی‌تر باشند ریشه یادگیری درونی‌تر است .

وی با اشاره به اهمیت شیوه‌های آموزشی در مدارس، افزود: آموزش هرچه غیرمستقیم‌تر باشد مستقیم‌تر است .

این استاد دانشگاه در ادامه تاثیر فضای غیررسمی بر یادگیری عمیق را تشریح کرد و گفت: جذب مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در امر یادگیری ضروری است.

کریمی با بیان این‌که هر قدر مداخله معلم کمتر باشد مشارکت شاگرد در امر یادگیری بیشتر می‌شود، تصریح کرد: کنش‌گری فعال موجب توسعه یادگیری در دانش‌آموزان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که معلم هرچقدر خود را منفعل‌تر نشان بدهد کنش‌گری شاگرد فعالتر می‌شود،‌تأکید کرد: توجه به شیوه آموزش و استفاده از ظرفیت های فکری دانش آموزان نقش مهمی در توسعه یادگیری ایفا می‌کند.


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: