• سه شنبه ۹ آبان ماه، ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 968-53100-5
  • خبرنگار : 15
  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجویان ایران - منطقه یزد

رییس اداره حقوقی اداره کل راهداری استان:
رسیدگی به ۴۹۸ پرونده تخلف در اداره راهداری یزد

️ر ییس اداره حقوقی و دبیر کمیسیون ماده های 11 و 12  رسیدگی به تخلفات اداره کل راهداری و حمل و نقل استان یزد گفت: عمده تخلفات صورت گرفته توسط شرکت های حمل و نقل و رانندگان، حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت ضوابط به کارگیری مدیرفنی است .
به گزارش ایسنا_منطقه یزد، سيد محمد طباطبايي نيا با بیان این که عمده تخلفات صورت گرفته توسط شرکتهای حمل و نقل و رانندگان، حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت ضوابط به کارگیری مدیرفنی است،اظهار کرد: طبق گزارشی که خدمت معاون محترم وزیر و رئیس سازمان داده شد، در شش ماهه نخست امسال استان یزد، رتبه نخست رسیدگی به تخلفات در بین استان های کشور را احراز کرده است.
وی افزود: در شش ماهه نخست امسال، تعداد 211 تخلف شرکت های حمل و نقل بار و مسافر در استان یزد‌ رسیدگی شده که از این تعداد 29 فقره مربوط به شرکت های مسافربری و 182 فقره هم مربوط به شرکت های حمل و نقل کالا بوده است.
رییس اداره حقوقی و دبیر کمیسیون ماده های 11 و 12  رسیدگی به تخلفات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد، تصریح کرد: در این رابطه بسته به تکرار و نوع تخلف، 12 شرکت تبرئه و تذکر دریافت کردند، 194 شرکت جریمه نقدی و 5 شرکت حمل و نقلی هم هر یک به مدت یک ماه تعطیل شدند.
طباطبایی‌نیا گفت: همچنین در شش ماهه اول امسال، در کمیسیون ماده یازده رسیدگی به تخلفات رانندگان حمل و نقل بار و مسافر، جمعا 287 پرونده تخلف رسیدگی شد که در این رابطه، به 179 رابطه به لحاظ عدم وجود سابقه تذکر داده شد.
این مقام مسئول ادامه داد: در این زمینه همچنین تعداد 108 نفر از رانندگان به دلیل تکرار تخلف و اهمیت تخلفشان از یک ماه تا شش ماه، با لغو موقت مجوز فعالیت یا همان کارت هوشمند روبرو شدند.
وی عنوان کرد: در همین مدت، تعداد 314 تخلف شرکت حمل و نقل و 434 تخلف رانندگان که مربوط به سایر استانها بوده و در حوزه استان یزد کشف شده، جهت رسیدگی از طریق سامانه به استانهای ذیربط ارسال شده است.
رییس اداره حقوقی و دبیر کمیسیون ماده های 11 و 12  رسیدگی به تخلفات استان در ارتباط با نوع تخلفات صورت گرفته، خاطرنشان کرد: عمده تخلفات صورت گرفته توسط شرکت های حمل و نقل و رانندگان، حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت ضوابط به کارگیری مدیر فنی، عدم رعایت ضوابط تاسیس و بهره برداری، عدم استفاده از تجهیزات ایمنی و هشدار دهنده، عدم رعایت ضوابط سالانه اعلام بار و عدم رعایت مندرجات بارنامه بوده است.
طباطبایی‌نیا افزود: هدف کمیسیون استان، جریمه و یا تعطیلی شرکت ها و رانندگان نیست بلکه هدف، نظارت هرچه بیشتر بر اجرای قوانین و مقررات رانندگی در جاده های برون شهری و مکلف کردن شرکت های حمل و نقل و رانندگان به رعایت هرچه بیشتر نکات ایمنی و ارتقای سطح ایمنی در جاده ها است.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند در  صورت مشاهده هر گونه تخلف حمل و نقلی از طرف شرکت های حمل و نقل و یا رانندگان، اعم از رانندگان اتوبوس و یا کامیون، از طریق ارسال پیامک به سامانه 10353141 و یا با مراجعه به نمایندگان این اداره مستقر در پایانه های مسافر و یا بار، پیشنهاد، انتقاد و یا شکایتی اگر دارند را مطرح کرده و ما را در اجرای صحیح قوانین یاری کنند
.

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: