• چهارشنبه ۱۸ مهر ماه، ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
  • دسته بندی : اقتصادی
  • کد خبر : 977-60101-5
  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجویان ایران - منطقه یزد
  • چاپ

در میزگرد ایسنای یزد بررسی شد؛
نقش برند در توسعه اقتصادی کشور

شرایط اقتصادی امروز کشور بارانی و در سایه تهدید سیل رکود است و توجه به مقوله برند و برندسازی می تواند به خوبی مدیران اقتصادی و تجارت‌های مختلف را در برابر سیل احتمالی شک‌های اقتصادی مقاوم سازد.

اگر بخواهیم حکیمانه مشکل اقتصاد ایران را حل کنیم، باید به طور کلان و اساسی به این موضوع بنگریم و قبول کنیم که جنگ امروز جهان جنگ اقتصادی است و پیروزی در آن مستلزم داشتن سرباز و لشکری است که به برند ایرانی اسلامی و بومی مسلح باشند.

در حال حاضر کشورهای نظیر ژاپن و کره‌جنوبی با تربیت سربازان اقتصادی به برندهای مطرح و شاخص جهان تبدیل شدند و این در حالی است که متأسفانه هنوز ایران اسلامی هیچ یک از برندهای 10 ردیف برتر جهان را به خود اختصاص نداده و تا زمانی که نتواند به این مهم دست یابد نمی‌توان آن طور که باید و شاید به توسعه اقتصادی در داخل و خارج امید داشت.

به همین منظور خبرگزاری ایسنا-منطقه یزد، سعی کرده در میزگردی با حضور «محمد دهقان» مدیر توسعه صنعتی و فناوری شرکت شهرکهای صنعتی استان، «داود احمدی» مدرس و مشاور برندینگ سازمان مدیریت صنعتی و «عباس علوی‌راد» استاد اقتصاد و رییس دانشگاه آزاد ابرکوه، نقش برند در توسعه اقتصادی را با عنوان «اقتصاد مقاومتی و برند ایرانی» بررسی کند.

در این میزگرد مواردی نظیر نقش برند در توسعه اقتصاد نابسامان امروز، ضرورت ترویج علم برندشناسی، لزوم تغییر رویکرد سیاست‌های اقتصادی تجار ایرانی برای معرفی برندهای بومی به جهان، جایگاه برندهای بومی در اقتصاد ایران و جهان و راهکارهای توسعه کمی و کیفی برندهای استانی مورد بحث و تحلیل قرار گرفتند.


انتهای پیام